Jumaat, 26 Mac 2010

Cerita tentang Mac


Salam

Selaku gadis yang berusia 19 tahun, aku mengharap sangat supaya diri ini menjadi matang, tetapi apakan daya... kematangan itu mengambil masa ya rakan.. oleh itu, maaf dipohon kepada rakan2 taulan, terutama sekali sahabat di rumah atas keletah diriku yang tak mungkin aku mampu jelaskan di sini.. haha :)

Bulan Mac sudah pun hampir berakhir, bnyak sangat perkara be
rlaku yg mahu aku coretkan di ruang ini agar kisah kecilku di Tanta dapat diluahkan terutama kepada sahabat2 di M'sia..

aku cuba sebaik mungkin cerita di sini,
....... EmiNenT !! .......

ok.. apa itu Eminent?
it's a singkatan utk 'The Symposium of Malaysian Students in Tanta' 2010
but frankly, aku pun tak tahu mcm mana perkataan eminent boleh tercipta drpd 'The Symposium....'., so dun ask me, as i keep asking da same quest to myself too :D

Bazar ni bestttt sangat sbb ada makanan.. ahhaha.. ustad2 tanta masak dgan sedapnya (take note that kami memanggil pelajar agama al-azhar - 'ustad/ustazah'. dan mereka memanggil kami 'do
ktor' sweet kan hehe ). ustad2 tu masak dengan sedapp, antara menu terhangat yg secara personally aku suka ialah, nasi kerabu, nasi ambang, bubur ayam dan kek coklat :) :)

selain dprd ada bazar makanan, ada juga forum, ceramah, games ( ada ptandingan teh tarik beb, dll) and lots more. acara kemuncak ialah malam
MANIS, mmg agak arr.. agak gempak.. mmg aku tak sangka punye ramai punye ramai ustad2 yang wujud di Tanta.. hahaha.. malu gak ar, sbb tibe2 akhawat menjadi minoriti dlm dewan muktamar yg besar sgt ituuu... persembahan semua ikhwah, kami jadi penonton je.. best gakk :) :) ustad2 mmg creative gile upenye..

eh, lupe nk habaq yg aku merupakan salah seorg
AJK Bazar...
tugas ajk macam jaga kedai, kadang2 aku kene tugas jaga cashier, tulis menu, or jadi connector of serving food between ikhwah and akhawat.. best la jadi ajk ni, akak2 tahun 2 yang bertugas sama jadi ajk bazar pon bestt... :) walaupun stay beberapa hari smpai lewat mlm, tp yg penting kenyang dan hepy! ahaks.. sepanjang eminent berlangsung aku setia bertugas, except malam MANIS. sbb bazar dah secara rasminya tutup pada malam sebelum tu..

btw, program eminent tu bermula pada hari jadi saye!

ok. kite move on kepada topic yg lebih penting that is :-

.......... my 19th Bday!! :) ..........

hahaha.. tanggal 8 mac 2010, aku secara rasminye berum
ur 19 tahun dan rasa gembira sangat :) :)

mule2 tak sngka ustazah kelas ngaji bawa kek, kak cida lar call ustazah tu and suruh die belikan kek, kebetulan masa hari tu ada kelas ngaji quran... syukran semua :) kek tu kek coklat yang sedap.. orang arab beli kek kan, mesti la da best. mmg sdap sgt... :) :)


Special thanks goes to >>

  • Rushaida aka kak cida
  • Siti Umirah aka umi
  • Afaf
  • Andi Adliyana aka andi
  • Fairuz
  • Faizatul Syazana aka nana
  • Hurun Jannah

Lots of love to Ustazah Dr Salwaa dan juga Rukhsyah (btol ke eja ni?)
And to Allah, I express my gratitude. :)

Lepas tu, pada malam tu housemate pula buat
adegan kejut-mengejut ni... ingatkan mereka tak buat, sbb sume pon sebok2 kan, and aku pon honestly tak kesah pon mereka tak sambut, cukup je wish2 ni.... malam tu, mereka berjaya terkejutkan aku dengan kek aiskrim yg lazizah:) :) thanks dearest housemates..

kepada sahabat di rumah, a bunch of thanks to all of you


harap ukhuwah ini berkekalan selamanya..


ermm.. and else, ape lagi ekkk....


......Sadness.......

kisah ku di Tanta, tidak semuanya kisah yang manis2 belaka, malah ada juga saat2 diri ini mengalirkan air mata..

Pada hari terakhir malam bazar Eminent, bazar yg dirancang tutup pkul 12 mlm diawalkan sejam lebih awal penutupannya disebabkan sebuah berita yang sangat mengejut, pemergian seorang sahabat medic Tanta ke rahmatullah....

Sejujurnya, aku tidak mengenalinya secara personal, tetapi aku pernah nampak kelibatnya masa pre-med di upm dan di sekitar tanta... arwah dikenali sebagai Ahmad Sarhan bin Ahmad Khan.... Arwah merupakan pelajar medic Universiti Tanta tahun 1. dia group B dan aku pula group C. erm. boleh klik di sini utk tahu lebih lanjut berita tentang arwah... Parents arwah ada datang sini utk proses pengebumian di samping tu buat tahlil untuk arwah bersama kami warga tanta. Ibu arwah sangat sangat peramah orangnya, dan salute sangat kepada beliau kerana terserlah ketabahan di wajahnya meskipun baru kehilangan seorang anak yg baik. Al-fatihah untuk arwah...

ok.
itu saja
3 berita penting yg mahu aku coret di sini.
congrates kpd sesiapa yg gempak2 result mid term.

Lastly...
Selamat menuju final guys!!!!

jia you~

Strive for mumtaz




with lOads of lOve,

2 ulasan:

  1. sanah helwah ya gamilah!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  2. syukran ya helwah,

    wa ana kaman,
    sanah helwah ya gamilah...

    kullu sanah wa enti bikhoir..

    BalasPadam

I do read comments :) so feel free to drop some.